お知らせ(News & Topics)

2025年1月8日

  • 選考情報

【選考情報】 2025年度 次世代AI人材育成事業学生を募集開始 Started recruiting students for the (new) Next Generation AI Human Resource Development Project.

 <2025年4月(博士後期課程・博士課程)在籍者対象>

(新)次世代AI人材育成事業における学生募

 < for students enrolled in doctoral courses as of April 2025>

Recruitment for (NEW) Next Generation

AI Human Resource Development Project(BOOST)

<事業の目的>
大阪公立大学大学院は、博士後期課程の学生を対象とした2024年4月に文部科学省(MEXT)及び国立研究開発法人科学技術振興機構(JST)の「次世代研究者挑戦的研究事業」(新SPRING)に加えて、「次世代AI人材育成事業」(BOOST)に採択されました。これにより本学では、より充実した支援を継続して行うことになります。

<Program Objective>
Osaka Metropolitan University Graduate School has been selected for the “Next Generation AI Human Resource Development Project” (BOOST) in addition to the “Next Generation Researchers' Challenging Research Project” (New SPRING) by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) and the National Institute of Science and Technology Agency (JST) in April 2024. This initiative is targeted at students in the latter half of the doctoral program. This means that the University will continue to provide more substantial support.

<出願資格>  
2025年4月時点で大阪公立大学の博士後期課程(3年制)もしくは博士課程(4年制)に在籍している、あるいは2025年度(4月及び10月)の入学予定者として出願中または出願予定者が対象です。かつ、標準修業年限内に学位を取得する意思のある者で、指導教員(指導予定教員)の許可を得ている者。出願前に、所属の指導教員と必ず相談をしてください。

<Application Requirements>
Applicants must be enrolled in either a 3-year program or a 4-year program at Osaka Metropolitan University as of April 2025 or be currently applying or planning to apply as a prospective student for the academic year 2025 (April and October) and intend to obtain a degree within the standard term of study.

* Before applying, it is advisable to consult with your academic advisor.
<募集人員>
1~4名

<Number of Students to be accepted>
Approximately 1-4
<支援内容>
本事業に選抜された学生に対しては、以下の支援を行います。研究奨励費(生活費相当額)及び 研究費として年間390万円。

<Details of Support>
The following support will be provided to students selected for this program.
3,900,000 yen per year for research scholarship (equivalent to living expenses) and research expenses
<支援期間>
採択後から標準修業年限まで

<Period of support>
From the date of adoption to the end of the standard term of study
<申請方法・スケジュール>
1.出願期間:
・2025年1月17日(金)から1月31日(金)12:00(正午)までに「申請フォームへの入力」と「申請書の提出」の両方が必要となります。
1)申請フォームへの入力:
・「2025年度 次世代AI人材育成事業 申請フォーム」にアクセスして必要事項を入力ください。https://logoform.jp/form/JvkY/837026
2) 申請書の提出:
・本案内を掲載しているWebサイトの(様式1)「申請書」(Wordファイル)をダウンロードし、書類を作成の上、Wordファイル及びPDFファイルの2点を、1月31日(金)12:00(正午)までに申請フォームへアップロードしてください。
2.面接審査:
・面接実施期間:2025年2月12日(水)~3月7日(金)のうち指定時間(20分程度)にオンラインで実施します。

<Application Process and Schedule>
1.Application period
Both “filling out the application form” and “submitting the application” are required between Friday, January 17, 2025 and 12:00 noon on Friday, January 31, 2025.
1) Inputting information into application form:
Please access the "Next Generation AI Human Resource Development Project Application Form" and input in the required information.
https://logoform.jp/form/JvkY/837026
2) Submit application form (Word, PDF file):
Download (Form 1) “Application Form” (Word file) from the project site information. Fill out the application form and upload the Word and PDF files to the application form.
<選考方法>
・申請書(100点)及び面接(100点)の採点結果に基づき評価します。

<Selection Method>
Essay (100 points) and Interview (100 points) . The evaluation will be based on a 200-point scale consisting of a document review and an interview.
<合格発表>
・2025年3月中に決定する予定

<Announcement of acceptance>
To be determined by the end of March 2025
 <募集要項・申請書など>  
募集要項や出願書類については、下記からダウンロードして、ご確認ください。 

<Application guidelines, application forms, etc. > 
Please download and check the application guideline and application forms from the following links.
<問い合わせ先>
本事業について質問がある場合は、学籍番号・研究科名・氏名を記載の上、以下のメールアドレスあてに連絡をしてください。平日の夜間及び土日祝日は応答できません。内容によっては回答までに時間がかかる場合がありますので、予めご了承ください。
なお、電話での問い合わせは応じられませんのでご注意ください。                                大阪公立大学大学院 情報学研究科 支援事務室
メール: gr-i-boost[at]omu.ac.jp

<Contact for Inquiries>
If you have any questions about this project, please contact us at the following e-mail address, indicating your student ID number, graduate school name, and name. Please note that we cannot respond on weekday evenings, weekends, and holidays, and that it may take some time to reply depending on the content of the inquiry. Please note that we cannot respond to inquiries by phone.
Support Office, Graduate School of Informatics, Osaka Metropolitan University 
E-mail: gr-i-boost[at]omu.ac.jp